932 041 041

Rutes de senderisme entre pobles de la Vall de Boí

La Vall de Boí és un territori excel·lent per gaudir de rutes entre els diferents pobles que formen la vall. Disposa d’un entorn natural quasi intacte, d’una gran varietat de vegetació, d’espècies autòctones, de rius, llacs i d'un clima d’alta muntanya molt variat.

El patrimoni cultural preservat, l’estructura arquitectònica i les construccions tradicionals que s’han mantingut durant els anys, permeten que la Vall de Boí sigui el punt més important d’esglésies romàniques a Catalunya. A més, el Parc Nacional d'Aigüestortes i l’Estany de Sant Maurici, l’estació d’esquí i muntanya de Boí Taüll així com la gastronomia, les tradicions i l’artesania converteixen la vall un indret únic per descobrir i gaudir.

A continuació, us expliquem les diferents rutes que podreu realitzar entre pobles:

1. Boí - Taüll

Des de Sant Joan de Boí, a 1.265 m, cal seguir el camí que surt des de la carretera de Taüll, prop de la corba que fa dins del poble. Continuant l'ascens es passa per trams amb restes d‘empedrat original del camí, per així arribar a la carretera de Taüll a 1.480 m, a uns 400 m de Sant Climent carretera amunt.

- Aquesta ruta té una distància d’1,10 km i una durada de 40 minuts d’anada amb un desnivell de 110 metres.

2. Boí - Durro

Des de Sant Joan de Boí, a 1.265 m, s’ha de sortir per la plaça del Riu en direcció Sud pel camí. A 200 metres cal d’agafar el trencall que puja cap a l’esquerra i travessar una gran tartera des d’on s’obté una fantàstica panoràmica de la Vall de Boí.

Es creua un coll pròxim a la Roca d’Espà i tot seguit es davalla fins a Durro a 1.390 m, arribant així a la pista asfaltada sobre l’edifici de les escoles.

- La ruta té una distància de 3,40 km i una durada de 1h 30 minuts d’anada, amb un desnivell de 120 metres.

3. Barruera – Cardet

La ruta comença des de la sortida de Barruera, a 1.097 m, des de sota l’església de Sant Feliu (al costat del riu) i continua pel passeig del marge dret del riu en direcció sud, seguint la pista asfaltada per tal de travessar la carretera L-500.

Tot seguit cal enfilar el camí que, flanquejant el vessant de la muntanya, ens porta directament sota l’església de Santa Maria de Cardet a 1.197 m. Si es continua el camí vorejant el poble pel Sud, es davalla entre arbres un altre cop fins a la carretera L-500, a l’alçada de la presa de Cardet a 1.088 m, des d’on es pot tornar de nou a Barruera o seguir cap al Pont de Saraís.

- Aquest recorregut té una distància de 2,20 km d’anada i una durada de 50 minuts, amb un desnivell de 90 metres.

4. Boí – Caldes de Boí

Per començar cal sortir de Sant Joan de Boí, a 1.265 m, per l’extrem nord, seguint un carrer a mà dreta que surt just davant de la baixada de l’aparcament de l’església i que connecta directament amb el camí de les Roquetes. S’ha de continuar entre els fantàstics marges de pedra seca i feixines de fusta, fins a la carretera de Caldes.

Un cop aquí, cal girar cap a l’esquerra i retrocedir per la carretera uns 200 metres, per agafar el camí de Caldes. Un cop creuat el pont de Boí, es passa per darrere l’hostal i se segueix fins al balneari de Caldes de Boí a 1.472 metres.

- La ruta té una distància de 5,20 km d’anada amb una duració de 2 hores i 15 minuts i un desnivell de 160 metres.

5. Erill la Vall - Caldes de Boí

Des d’Erill la Vall, a 1.250 m, cal sortir de la plaça de Dalt i davallar pel camí Carrera Forat fins a trobar la carretera L-500, la qual s’ha de remuntar en direcció Nord fins al pont de Boí.

Abans de creuar-lo, cal girar a l’esquerra i, passant per darrere l’hostal, seguir el camí que porta primer per un terreny més obert i després per l’ombra del bosc, fins a arribar al balneari de Caldes de Boí a 1.472 metres.

- Aquest camí té una distància de 4,75 km d’anada i una durada de 2 hores, amb un desnivell de 200 metres.

6. Barruera – Durro

Cal sortir de Barruera, a 1.097 m, des de sota de l’església de Sant Feliu (al costat del riu), i anar pel passeig del marge dret del riu en direcció Nord, seguint la pista asfaltada.

S’ha de creuar la Noguera del Tor per l’antic pont de pedra i seguir a l’esquerra per la carretera de Durro durant uns 200 metres, on cal desviar-se a la dreta i enfilar el camí dret, entre parets de pedra seca sempre per dins del bosc, fins a arribar directament a Durro a 1.390 metres.

- Aquest camí té una distància de 2,40 km d’anada i una durada de 1h 30 minuts, amb un desnivell de 275 metres.

Juny 17, 2021
FGCAltres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.