932 041 041

La inspiració i la muntanya by Nissan

El matemàtic John Lubbock (Londres, 1834-1913) va dir una vegada que mai no mesuris l'alçada d'una muntanya fins que no hagis arribat al cim, perquè serà llavors quan te n’adonis que no és tan alt com et pensaves. I pot sonar molt recargolada, però diu molt sobre com les persones veiem la muntanya, ja sigui La Molina o, en general, la vida: com a reptes que semblen impossibles fins que els assolim.

 

I, encara que aquest matemàtic anglès tingui poc a veure amb els valors de Nissan, o amb el Japó, en realitat, la seva frase s’apropa molt a la filosofia de com la marca japonesa veu el món, buscant sempre innovar més enllà del que s’espera i creant allà on els altres ni tan sols tenien pensat crear. Perquè només quan deixes d’intentar-ho comences a fer-ho realitat. Es més, al llarg de la història podem trobar molts exemples en què Nissan ha mirat més enllà, sempre amb la intenció que la seva tecnologia pugui enriquir la vida de les persones.

 

Per exemple, i més enllà de què Nissan va ser el primer fabricant japonès en produir vehicles en sèrie, el 1947 la societat japonesa es va trobar amb una muntanya gegantina: un cop acabada la Segona Guerra Mundial i degut a l’escassetat de benzina, es van veure obligats a buscar una altra font d’energia per a la mobilitat. Aquell any, Nissan va fer el cim i es va convertir en pioner en la creació i el desenvolupament de vehicles elèctrics, amb el Nissan Tama.

 

Un cim de tants altres que vindrien en els propers anys. Encara que no amb tanta neu com els de La Molina, però tots ells amb les mateixes corbes. I és que la següent muntanya que va servir de font d’inspiració va ser, precisament, tot allò que va arribar després de la guerra: la pau. I juntament amb ella, l’obertura de fronteres, el capitalisme i la necessitat de les marques de portar els seus productes a altres països. Així, Nissan va anar fent cims  amb diferents vehicles que hi havia més enllà dels vehicles dels seus competidors: des del Datsun 1000 Sedan (el primer que es va llençar al mercat dels EUA), passant pel Datsun Fairlady 1200 Roadster (el primer vehicle esportiu que es va treure al mercat dels EUA), fins al Nissan Patrol (el primer SUV de Nissan als EUA).

 

Així, i una després d'una altra fins a arribar, pràcticament, al present, on muntanya rere muntanya, van anar clavant la seva bandera. Quan ningú es creia que un vehicle completament esportiu pogués estar a l’abast de tothom, va aparèixer el llegendari Nissan GT-R; quan ningú es creia que un Crossover es pogués conduir per la ciutat com es condueix pel camp, va aparèixer el Nissan Qashqai; i quan ningú es creia encara que es pogués produir en sèrie un vehicle 100% elèctric al món, va aparèixer el Nissan LEAF. John Lubbock estaria orgullós.

 

Avui dia, en el seu camí cap a l’electrificació de tota la gamma i amb un pla perquè tothom en el futur pugui conduir un vehicle elèctric o electrificat, el darrer cim que ha assolit ha sigut el del Nissan ARIYA, el seu primer Crossover 100% elèctric, inspirat en tot el que el Japó representa per a ells: senzillesa, disseny, innovació, tecnologia.

 

Està clar que a les persones ens convé no perdre de vista la muntanya, perquè ens inspira en molts més sentits dels que creiem. I és que, al final, si alguna cosa hem après és que després de cada muntanya que arribem a pujar, hi ha un cim encara més alt esperant-nos. Cims amb els que, cim a cim, anar fent història.

 

 

Juliol 26, 2023
FGCAltres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.