932 041 041

El Clot i El Bac, els nous circuits d'esquí de muntanya a Vallter 2000

L'esquí de muntanya és una modalitat en alça, a mig camí entre l’alpinisme i l’esquí alpí, i que té com a objectiu fer l'ascensió i el descens d'un pic, una travessa o una excursió. Avui, com a petita mostra, recomanem 2 circuits abalisats de Vallter2000.

L'skimo no requereix necessàriament de zones preparades ni assenyalades, però, amb l’objectiu d’afavorir la convivència entre els practicants de diferents modalitats, FGC ha llençat el Forfet d’esquí de muntanya. Es requereix una bona preparació física i, per tant, una bona alimentació prèvia. Aquesta experiència permet fer dues pujades al dia amb els remuntadors, i també gaudir dels circuits abalisats de cada estació. Avui, com a una petita mostra, recomanem 2 circuits abalisats de Vallter2000.

1. Circuit El Bac

• Punt Inici: Pla de Morens - Nucli Estació 2.150m
  • Punt Arribada: Cafeteria Marmotes 2.535m
  • Desnivell positiu: 385
  • Longitud: 3100
  • Dificultat: baixa
  • Innivació amb canons: si/no
  • Temps estimat de pujada: 1h

Aquest és un itinerari que travessa la zona del Bac de l'estació, i que ens portarà fins a l'antic refugi d'Ull de Ter, i des d'aquí a la Cafeteria de les Marmotes, situada a 2.535mts sobre el nivell del mar. Es tracta d’un itinerari variat que surt de la base de l'estació. D'aquí ens endinsem cap al bosc del Bac, ben prop de la traça del TQ. Un cop sortim del bosc, encarem la pendent constant entre les pistes Jordi Pujol i Estadi, per creuar el telesquí just en el punt on se separen. D'aquí encarem cap a sud per trobar les runes de l'antic refugi d'Ull de Ter.

En aquest punt es gaudeix d'un impressionant paissatge: en dies clars es veu el Mar Mediterrani al fons, més concretament la zona de la Costa Brava, i els pics del Gra de Fajol i de Bastiments just davant nostre. Aleshores s’agafa direcció oest i s’arriba fins a la cafeteria d'alçada Marmotes, on podreu prendre un merescut refrigeri.

2. Circuit El Clot

• Punt Inici: Pla de Morens - Nucli Estació 2.150m
  • Punt Arribada: Cafeteria Marmotes 2.535m
  • Desnivell positiu: 385
  • Longitut: 2500
  • Dificultat: baixa
  • Innivació amb canons: si/no
  • Temps estimat de pujada: 45'

Aquest itinerari va per la zona del Clot de l'estació, ens portarà a la base del Pla de la Regalèssia, i d'aquí fins a les Marmotes a 2.535mt. En aquest circuit se surt de la base de l'estació, just al costat del telecadira de 4 places. D'aquí, voregem el darrer tram de la pista Jordi Pujol, ens desviem cap a l'esquerra per arribar a la bassa passant pel llit del riu. Un cop deixem la bassa a la nostra esquerra, seguim la traça per la base del Pla de la Regalèssia i Esquena d'Ase, però sense deixar mai de vista les pistes de l'estació.

En el darrer tram ens trobem l'ascens de la pala de la Mort: aquí atenció! Ja que es tracta del tram més difícil com a conseqüència del fort pendent. Un cop superat, però, es gaudeix de l’espectacular vista de tot el Circ de Morens. Uns darrers metres més i ja ho tenim: arribem a la cafeteria d'alçada de les Marmotes.

IMPORTANT: Abans de fer qualsevol sortida per la muntanya, consulta el butlletí d'allaus per conèixer les condicions de la muntanya, la situació del mantell, el risc d'allaus i la tendència en els propers dies.

Si ho vols també, aquí pots trobar informació de tots els circuits de FGC!

Febrer 27, 2020
FGCAltres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.