Resum dades meteo:
Previsió: (metemuntanya.cat)
Es mantenen les condicions de fred pel cap de setmana. La setmana entrant marca una pujada de temperatures més notable.
Cal seguir les informacions: www.meteomuntanya.cat
Mantell nival:
Hem de tenir en compte que és la primera nevada de la temporada amb cara i ulls. És a dir que ha caigut directament al terra. El cap de setmana passat amb fort vent va redistribuir-la deixant carenes i colls pelats. Posteriorment aquesta entrada de llevant ha deixat més neu de la que semblava. A la cota 2.000 tenim 23 cm a les parts altes podem trobar 30-40 cm sobretot als vessants arrecerats. La qualitat de la neu és ben pols i així continuarà fins la setmana que ve en que les temperatures pujaran.
En general per a tots els cims de l'entorn de Núria caldran les raquetes per poder fer les aproximacions i potser en segons quins cims i camins podrem arribar-hi fins al cim. No obstant sempre hem de dur el material de seguretat coms són els grampons el piolet i el casc. A nivell d'allaus tot i que no trobem encara comunicat del BPA per al sector del Pirineu oriental, hem de vigilar en sectors a sotavent on eventualment podríem trobar alguna placa de dimensions petites.
Per a esquí de muntanya falta una mica de gruix. Si no estrenem esquís podrem mirar de buscar les pales més arrecerades per tal de lliscar sense trobar els rocs de la base.
El camí vell té neu a partir del pont de Cremal. Dur uns grampons flexibles ens facilitarà el pas en els llocs on trobem la neu dura. No es recomana a persones sense experiència hivernal.
Pel camí de Fontalba el principal problema és que no podrem arribar fins al coll amb el cotxe. De totes formes, ara el trobarem amb bona neu però de cares a la setmana que ve ja trobarem neu transformada i ja no serà recomanable. Actualment només per a persones amb experiència hivernal i material adequat.
El camí dels Enginyers no es recomana en tota la temporada hivernal. Passa per pendents molt pronunciades on una eventual caiguda tindria unes conseqüències fatals. Malgrat no s'hi vegi neu passa per torrenteres molt obagues on sempre s'hi fa gel.
Més informació:
Desembre 13, 2024