932 041 041

L'Agència de residus de Catalunya publica les bones pràctiques en la recollida de residus a Espot i Port Ainé

Volem compartir amb vosaltres l'experiència i les accions en la recollida de residus que, juntament amb el Consell Comarcal del Pallars Sobirà, portem a terme a les estacions d'esquí.

 

Aquesta iniciativa s’inicia amb la intenció de reduir i millorar la separació la gran quantitat de residus generats a les estacions d’esquí de la comarca.

Durant la temporada d’hivern 201 8/2019, es varen registrar 179.270 visitants en ambdues estacions (119.091 a l’estació de Port Ainé i 60.179 de l’estació d’Espot, el que suposa un major nombre de residus.

 

Al desembre de 2017, el Consell Comarcal del Pallars Sobirà i Skipallars van elaborar un Pla de Millora amb l’objectiu de millorar la gestió de la fracció orgànica generada a les estacions d’esquí, fomentant així la recollida selectiva de residus orgànics i fent-se extensible a la resta de fraccions, en els punts de restauració de l’estació, cafeteries i establiments hotelers.

 


 

La implantació de l’esmentat Pla de Millora s’estructurava en dues fases graduals:

Durant la primera fase, coincidint amb la temporada d’hivern 2017/201 8, es varen realitzar entrevistes amb els caps d’explotació, els caps de cuina i amb el personal de l’estació, per tal de valorar la manera més adient per fer una correcta gestió dels residus.

 

Posteriorment, a les cuines i a les zones de restauració de les estacions es van substituir les papereres convencionals destinades a la fracció resta per contenidors de recollida selectiva d’envasos lleugers, vidre, paper i cartró, fracció orgànica i resta.

 

 

Durant la segona fase, coincidint amb la temporada d’hivern 2018/2019, es varen consolidar els canvis realitzats durant la temporada anterior, ampliant la substitució de papereres convencionals per contenidors de recollida selectiva d’envasos lleugers, vidre, paper i cartró, fracció orgànica i resta a les zones de terrasses, àrees recreatives i zona de remuntadors. Per altra banda, cal destacar l’eliminació de tots els materials de plàstic d’un sol ús, substituint-los a totes les zones de restauració per gots i coberts compostables certificats amb la norma UNE-EN 1 3432.

 

Així mateix, s’ha instal·lat una premsa de paper i cartró a cadascuna de les estaciones, permetent disminuir considerablement la freqüència de recollida d’aquesta fracció, incrementant-ne l’eficiència del servei.

 

Podeu consultar la informació ampliada sobre totes les millores en aquest document.

 


 

 

Resultats del Pla de Millora

La millora en la gestió del servei de recollida així com la incorporació de la recollida selectiva de la fracció orgànica a l’estació de Port Ainé, han permès incrementar les quantitats recollides de pràcticament totes les fraccions.

 

Així, la quantitat de residus recollits selectivament durant la temporada d’hivern 2018-2019 va augmentar en un 53,7% respecte a la temporada anterior (29.200 kg recollits per 19.000 kg la temporada anterior).

 

Pel que fa a les quantitats específiques per fracció, la fracció orgànica va registrar un increment d’un 56,1% respecte l’any anterior, mentre que les fraccions d’envasos lleugers i paper i cartró, l’increment va ser del 55,3% i 80,1 %, respectivament. Així mateix, l’índex de recollida selectiva també va augmentar entre les dues temporades, passant d’un 37,5% a la temporada 2017-2018 a un 41,1 % a la temporada següent.

 

Per altra banda, a l’estiu (amb una generació significativament inferior), l’índex de recollida selectiva es va situar en un 73,0% l’any 201 8 i en un 53,9% l’any 2019, respecte al total de residus generats. Aquesta disminució en l’índex de recollida selectiva s’associa a l’increment de la generació de la fracció resta, derivat de l’augment en el nombre de pernoctacions a l’Hotel Port Ainé 2000.

 

Maig 11, 2020
Altres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.