932 041 041

A l'estiu de manera involuntària acostumem a buscar plans a través dels quals fugir de la calor. Una tarda a la piscina o ve un remull a la platja solen ser les idees més recurrents. Cal dir també, que són molts els que s'escapen a la muntanya a gaudir del turisme rural i la muntanya.
Totes les opcions són bones perquè ja es sap, per gustos els colors. Però hi ha algú que pugui rebutjar la idea d'anar a passar el dia a Vallter? Jo diria que no.
Si ets d'aquests últims, o no, segur que et sembla una bona idea, la proposta que avui tenim per tu.

La teva família, Vallter i tu

Vallter esdevé l'escenari ideal per practicar senderisme en família durant l'estiu. La muntanya ofereix rutes per tots els gustos i nivells, perquè tothom pugui gaudir d'una excursió amb unes vistes de fons incomparables.
Però no us amoïneu si preferiu quedar-vos només amb les vistes i voleu deixar lo de caminar per un altre dia. Gràcies al telecadira podràs fruir d'unes vistes extraordinàries als teus peus. A més, de ben segur que als més petits els hi agrada l'experiència.
La seva ubicació és excel·lent, es troba al cercle d'origen glacial de Morens – Ull de Ter, amb la qual cosa et quedaràs bocabadat amb la panoràmica que tindràs al teu davant, gaudireu de paisatges com la Badia de Roses de la Costa Brava.

Rutes a peu de pista

Hi ha diferents rutes en funció de la dificultat i la durada que cada grup busqui. Podríem dividir els itineraris en funció del seu punt de partida.
Una opció és arribar i moldre, aparcar el cotxe i sortir des de l'estació base. Entre d'altres aquí destaquem les següents rutes:

Marcada amb l'etiqueta de dificultat baixa hi ha Portella de Mantet. Aquesta ruta té una duració aproximada d'una hora i mitja. La sortida es fa des de la cafeteria de l'estació i va en direcció Nord Est cap al Pla de Portella. Un cop allà, seguiu en la mateixa direcció dins trobar el torrent o Clot de la Portella que per dins seu, arribarem sense pèrdua fins a la Portella de Manet.

Amb una dificultat més alta ja ens trobem, la Volta al Pic de la Dona, aquesta excursió té una durada aproximada de dues hores i mitja i és un itinerari circular. La ruta s'enfila a la Portella de Manet fins a fer el pic de la dona i cim bessó del pic de Bacivers. La tornada es fa per l'ample Coll de la Geganta fins a arribar al fons del circ de Morens. Si sou amants dels animals, esteu de sort, ja que durant el recorregut és molt fàcil veure isards, marmotes o voltors entre altres.

Rutes des del telecadira

Pels que prefereixin començar des de la cota 2535, poden pujar amb telecadira i agafar energia en una de les cafeteries amb més altitud de Catalunya, Les Marmotes abans de començar amb les rutes. Aquí us en deixem algunes:

Amb una dificultat baixa i una durada d'uns cinquanta minuts podem fer la ruta del Mirador de la Costa Brava i baixada per Pista de l'Estadi, des del mirador de la Costa Brava es tracta de baixar per la pista que serpenteja sota el telecadira passant pel costat del llac artificial fins a arribar a la base de l'estació.

Seguint amb les mateixes característiques, trobem el Naixement del Ter i baixada per Pista Bac Barquins, seguint recte a l'arribada del telecadira trobarem un camí planer. Si el continuem recte, arribarem a veure el naixement del riu Ter i la posterior baixada cap a l'estació que ens permetrà veure les runes de l'Antic Xalet.

Si voleu pujar una mica la intensitat i la durada podeu realitzar el Coll de la Marrana i Bastiments, seguint el camí planer que porta al naixement del riu Ter trobarem el GR11 ens dirigirà fins al Coll de la Marrana. Si girem a la dreta i continuem pujant amunt ens toparem amb la primera creu i en direcció oest arribarem al cim de Bastiments, on les vistes són francament impressionants. Ara ve, si en arribar al Coll de la Marrana gireu a l'esquerra (sud) i seguiu el corriol arribareu fins al Gra de Fajol Gran.

Si tot i aquestes rutes, voleu saber-ne més, a la web trobareu informació de tot el que hi podeu fer. Sigui quina sigui la que escolliu, el que està assegurat són vistes admirables.I com que després d’una bona caminada toca recuperar forces, que millor que dinar a peu de pista, al Bar Cafeteria Vallter 2000.

Ara només us queda quadrar horaris i no espereu més per gaudir d’una jornada d'allò més divertida amb els teus.

Juliol 20, 2017
FGCAltres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.