Vols conèixer com és la feina dels conductors de les trepitjaneus? Pol Jiménez, de l'equip de comunicació comercial de Vall de Núria, entrevista a Guillem Sadurní, més conegut com a "Satur", un dels maquinistes de retracs de Vall de Núria.
Avui ens acompanya en Satur, un dels maquinistes de Vall de Núria.
Vam voler entrevistar-lo per donar veu al desconeixement d'aquest ofici i sobretot de la seva feina. Així doncs vam anar a Vall de Núria a entrevistar en Satur. Un jove maquinista que porta molts anys fresant les pistes d'aquesta estació.
Què fa un maquinista?
Els maquinistes com ens explica en Satur, la seva feina es basa en recol·locar la neu que els esquiadors mouen. Però no només això! En aquest moviment de la neu també la oxigenen la neu i la posen en bon estat gràcies a la fresa que duen les màquines trepitjaneus al radera. La neu trepitjada durant el dia es fa més dura ja que per les altes temperatures l’escalfen i va deixant aigua i perd l’oxigen que té. La feina de’n Satur és passar-hi per sobre amb la màquina i deixar aquests dibuix peculiars de les pistes a primera hora.
Quin horari té un maquinista?
Si les condicions són bones de 5 de la tarda a la 1 de la nit per a poder fer tota la estació. Però i els dies de mal temps? Els dies de mal temps la cosa se’ns complica ja que tenim vent, nevada o les dues, torb, i poden estar treballant fins les 5 o les 6 del matí.
El millor i el pitjor de ser maquinista?
És una pregunta que es respon sola, els horaris per a treballar i el fet d’estar sol, però ell ho té clar, una bona llista de reproducció és clau per a treballar alegre i tindre una mica de companyia musical.
Així que ara ja sabem que fa un maquinista per a deixar les pistes preparades pels esquiadors/es a l'endemà. Una feina que veiem poc però tant necesària com els pròpis remuntadors