932 041 041

Descobreix la ruta als estanys del Pessó

Aquesta bonica, però exigent ruta, transcorre pel flanc oest del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Es tracta d’una ascensió amb un perfil exigent, i arriba fins als estanys del Pessó. Des d’aquest punt estant es poden realitzar les ascensions al pic Roi, als pics de Carants, al pic Gran del Pessó i lo Pessó Petit.

La ruta té diversos trams de pujades exigents per les quals es necessita cert nivell d’entrenament. En aquest cas seria desaconsellable fer-la amb nens.

Itinerari

L’ascensió comença al pla de l'Ermita, en un revolt molt marcat cap a la dreta a uns 3 km de Taüll per la carretera que va d'aquesta població a les pistes d'esquí. Des d’aquí se surt per la pista que puja suaument a l'esquerra del riu de Sant Martí en direcció SE.

Es travessa una antiga pedrera quan encara es transcorre per la pista forestal. Un cop s’acaba, s’agafa un camí que planeja suaument i es va guanyant altitud a poc a poc. En aquest punt, s'ha d'anar seguint el riu en sentit ascendent. Després de pujar fent algunes ziga-zagues, i creuar un torrent, s'arriba a una clariana. En aquest punt es deixa el camí principal, marcat com a GR 11-20, i es travessa la clariana anant a buscar l'angle superior dret d'aquesta. aleshores el camí comença a pujar amb més pendent fent contínues ziga-zagues.

Aleshores s'arribarà al barranc de Mosqueroles: cal travessar-lo i seguir pujant. A partir d'aquí es continua remuntant pel sender sense creuar més torrents, amb el barranc del Pessó sempre a la dreta, i fins arribar a l'estany del Pessó de Baix.

Un cop arribats a l’estany del Pessó de Baix, s’ha de vorejar per l'esquerra i seguir pujant fins a l'estany Gran del Pessó.

Recomanacions i material

El material necessari depèn de l'estat de la neu: si hi ha neu dura, és a dir que fa dies que no neva, és imprescindible grampons o raquetes - preferiblement grampons -. A més, a l'obaga del bosc, la neu, després del pas d'altres excursionistes també es fa gel. En el cas que hagi nevat en els dies anteriors, seria imprescindible portar raquetes. La primera part del camí també es pot fer amb esquís de muntanya i anar cap a la Vall de Moró.

Material imprescindible: botes impermeables o goretex, grampons o raquetes, polaines, guants, bastons, ulleres de sol, menjar, aigua i crema de sol.

Gener 13, 2021
FGCAltres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.