En col·laboració amb el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i el Freser, les persones visitants podran conèixer més a fons la flora pirinenca i descobrir itineraris d'interès arqueològic.
Aquesta temporada d’estiu 2022, l’estació de muntanya de Vallter, en col·laboració amb el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i el Freser, comptarà amb dues noves exposicions.
La mostra “La flora pirinenca” està integrada per 11 lones, que es troben exposades a la terrassa solàrium El Pícnic. Es tracta d’una exposició de FloraLab, un projecte transfronterer de preservació i millora de la flora del Pirineu Oriental, basat en el disseny i la dinamització d’una xarxa de laboratoris botànics a cel obert. A més, treballen activament per preservar la flora dels ecosistemes així com la millora de la gestió i la protecció de la flora i els seus hàbitats naturals.
L’exposició “Itineraris d'interès arqueològic” és el resultat d’estudis duts a terme per un equip d’arqueòlegs de l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica. El recorregut permet a les persones visitants endinsar-se en itineraris d’interès arqueològic. La mostra es pot veure a la Cafeteria La Portella de Vallter.