FGC i les estacions d'Espot i Port Ainé col·laboren en l’acció que forma part del nou projecte Mountain Calling organitzat per l’associació Loser Surfers i l’Associació Esportiva Pallars
El proper dissabte 16 d’octubre tindrà lloc la recollida de residus a l’estació d'Espot. L’acció, que s’emmarca dins el projecte Mountain Calling, pretén netejar muntanyes i hàbitats naturals d’espècies locals i singulars com el Gall Fer, que són alhora capçaleres dels rius del Pallars,i que reben un pes turístic molt significatiu com és el cas d’Espot i Port Ainé.
Les persones que vulguin participar de voluntàries en la recollida de residus a Espot només cal que emplenin el formulari que trobaran fent clic aquí.
El punt de trobada serà, dissabte 16 d’octubre a les 08.30 h, al pàrquing 1500 de l'estació d'Espot. La jornada finalitzarà a les 16.00 h.
Programa de la jornada
- 08.00 h Pujada a pistes (bus o cotxe)
- 08.30 h Esmorzar i briefing al Pàrquing 1500
- 09.30 h Inici a peu d'estació 1500
- 13.00 h Separació i agrupament de residus
- 14.00 h Dinar popular i valoració
- 16.00 h Cloenda i tornada cap a Sort
FGC i les estacions d'Espot i Port Ainé col·laboren junt amb la Generalitat de Catalunya i el Parc Natural de l’Alt Pirineu en aquesta iniciativa organitzada per Loser Surfers i l’Associació Esportiva Pallars.
Les accions mediambientals centrades en les estacions de muntanya d’FGC al Pallars -Espot i Port Ainé- i els rius del Parc Natural de l’Alt Pirineu es duran a terme tots els caps de setmana d’aquest mes d’octubre.
Si no pots venir a Espot, consulta les properes iniciatives aquí.
Un dels objectius del projecte també és mostrar una àmplia gratitud cap a les persones voluntàries i és per aquest motiu que dins les accions obertes, a banda de dotar-los de les assegurances i material necessari per desenvolupar les accions amb seguretat, se’ls recompensarà amb avituallaments i dinars populars (sempre que ho permeti la situació Covid del moment) i amb dos samarretes, cadascuna d’elles commemorativa i exclusiva de les accions de riu i muntanya. Les samarretes, de la marca Loser Surfers, mantenen un compromís social i mediambiental en total alineació amb el projecte.
Mira aquí el vídeo del projecte Mountain Calling