932 041 041

Actualitat 

Notícies

Neix una iniciativa per mantenir viva la pagesia del Parc Natural de l’Alt Pirineu

Compartir aquest esdeveniment

La iniciativa vol donar oxigen al sector agroalimentari, que ha vist disminuir notablement els seus ingressos amb el tancament de bars, restaurants, i mercats, així com amb l’anul·lació de fires de productes com la que cada any se celebra pel Dia Europeu dels Parcs a finals de maig a Arròs de Cardós.

El Parc Natural de l’Alt Pirineu ha posat en marxa la campanya Del Parc al plat, amb el suport del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, l’Ajuntament d’Esterri de Cardós, i un grup de persones productores del sector agroalimentari del Pallars Sobirà i l’Alt Urgell, amb l’objectiu d’oferir nous canals de venda al consumidor final, i pal·liar les importants pèrdues econòmiques que els suposa el tancament del sector de la restauració, els mercats i les fires de productes locals, per l’emergència sanitària del coronavirus. Una exemple és la fira de productes del Parc Natural de l’Alt Pirineu d’Arrós de Cardós, organitzada cada any pel parc pel Dia Europeu dels Parcs a finals de maig, que finalment s’ha anul·lat seguint les recomanacions del Govern per contenir la propagació del virus.

 

La iniciativa permet posar directament a disposició del públic diferents cistelles amb productes del parc, com ara carn, formatge, vi, cervesa, infusions, pastes, i embotits,  a partir de comandes al web delparcalplat.fempirineu.cat, que després es recullen a les instal·lacions de la formatgeria del Tros de Sort o s’envien a domicili. Es pot escollir entre 7 cistelles diferents, 2 de les quals vegetarianes, amb preus que oscil·len entre els 42  i els 129 euros. Els enviaments no es limiten a l’àmbit de la demarcació, sinó que arriben a tot Catalunya, amb un cost extra de 10 euros.

 

A més, la campanya promou la compra directa o a través de les carnisseries locals de carn, moltes de les quals procedents de races de bestiar protegides de la ramaderia local que ajuda a conservar el paisatge agroramader del parc i la biodiversitat dels prats de dall i pastures.

 

El logotip de la campanya inclou la imatge d’un ganxo de pastor, element molt identificador d’aquesta figura i de la ramaderia ovina i caprina que des del neolític exerceix la seva activitat a l’entorn de l’actual Parc Natural de l’Alt Pirineu proveint de llet, formatges, carn i llana als seus habitants.

+INFO 

Neix una iniciativa per mantenir viva la pagesia del Parc Natural de l’Alt Pirineu
Altres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.