A partir de les innovacions tecnològiques, FGC automatitza l’accés a les instal·lacions i al consum de productes i serveis a les estacions de muntanya.
Amb la implantació d'aquest nou sistema, l’usuari pot accedir a les instal·lacions i a les andanes dels trens. També podrà utilitzar els telecadires, el telecabina, el telefèric, els telesquís i la cintes transportadores. D'aquesta manera s’eviten problemes i incomoditats derivades de processos analògics, i es redueixen els temps d’espera a punts de venda físics, botigues de lloguer dematerial i d’altres serveis i accés als aparcaments de l’estació.
Unes millores que, a part de ser necesàries per avançar en la digitalització, es mostren molt positives en l'actual context de pandèmia.
Amb l'objectiu de concretar aquest procès, s’han realitzat una sèrie d’actuacions:
- Instal·lació de controls d’accés als remuntadors i transports turístics de les 6 estacions de muntanya d’FGC, Tavascan i Masella.
- Instal·lació de màquines automàtiques de recollida de forfets a les 6 estacions de muntanya d’FGC.
- Instal·lació de màquines automàtiques de venda de bitllets i validadores automàtiques a les estacions del tren Cremallera de Núria.
- Posada en funcionament d’un sistema de gestió de reserva de seient al tren Cremallera de Núria.
- Automatització del procés de reserva de material de lloguer d’esquí i snowboard a les estacions de La Molina, Port Ainé i Vall de Núria.
- Implementació de nova senyalització i cartelleria als punts d’accés a les estacions per informar l’usuari d’aquest nou sistema i conduir-lo a la seva utilització.
Més informació en aquest enllaç.