932 041 041

Actualitat 

Esdeveniments

08
Feb

Campionats Europeus d’Esquí de Muntanya

Del 08/02/22 al 13/02/22
Lloc: Boí Taüll
Compartir aquest esdeveniment

Del 8 al 13 de febrer de 2022, l’estació de Boí Taüll serà l’escenari dels Campionats d’Europa d’Esquí de Muntanya, competició que esdevé la més important del calendari internacional d'esquí de muntanya de la temporada.

Els Campionats Europeus d'Esquí de Muntanya, organitzats per FGC i la Federació Internacional d’Esquí de Muntanya, comptaran amb més d'una quinzena de països participants que es reuniran a Boí Taüll durant 5 dies per disputar les proves de sprint, vertical, individual i relleus.

 

Es tracta d’un esdeveniment esportiu que marcarà un abans i un després: ajudarà a posicionar l’estació internacionalment com a destí d'alt nivell. A més, per al territori representa un reconeixement i per Boí Taüll ser una estació molt polivalent i avançada en el temps, especialment si es té en compte que l'esquí de muntanya serà olímpic a Milano-Cortina 2026

 

Durant els dies de competició es farà una acurada preparació dels circuits abans de cada competició. Més enllà de l’àmbit esportiu també s'organitzaran un ampli ventall d'activitats com, per exemple, l’acte inaugural amb un espectacle de presentació, l’entrega de premis, la gestió de participants i equip tècnic, acte de clausura per l’organització, etc.

 

Boí Taüll, una estació idònia per cites internacionals

Boí Taüll es presenta com la millor opció per acollir aquesta competició, ja que disposa de tots els serveis necessaris per acollir un esdeveniment d’aquestes dimensions. La seva ubicació, gran alçada i orientació garanteixen les millors condicions. La morfologia del seu domini esquiable, la fan idònia per albergar grans esdeveniments esportius. Una situació immillorable que, alhora, compta amb la gran implicació de les persones voluntàries: moltes d'elles, a més, s'han desplaçat d'altres indrets de Catalunya per posar el seu granet de sorra en el desenvolupament de la competició.

 

Quatre competicions, tres d’elles olímpiques

Boí Taüll compta amb experiència en l’organització de competicions d’esquí alpí d’alt nivell, ja que en tres anys ha acollit dues edicions dels Campionats d’Espanya d'esquí de muntanya. Esdeveniments que han permès obtenir la confiança de les diferents federacions responsables d’aquesta especialitat esportiva.

 

De les quatre competicions que es disputaran a Boí Taüll, tres d’elles seran les que el Comitè Olímpic Internacional (COI) ha decidit que formin part dels JJOO: sprint, individual i relleus. Tot això comporta que les proves dels Campionats Europeus siguin ja en format olímpic.

 

Calendari de les competicions

  • Dimecres 9 de febrer: Cursa sprint
  • Dijous 10 de febrer: Cursa vertical
  • Dissabte 12 de febrer: Cursa individual
  • Diumenge 13 de febrer: Cursa relleus

 

 

Més informació a boitaull.cat/skimo2022

 

Inscriu-te en aquest esdeveniment

FGCAltres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.