932 041 041

Sant Maurici Accessible

Al cor de la província de Lleida hi trobem l'únic Parc Nacional de Catalunya. Com ja us haureu imaginat, estem parlant de l'increïble Parc d'Aigüestortes i l'Estany de Sant Maurici.
Busquem l'adjectiu que busquem, sempre serà positiu i és que no n'hi ha per menys, ja que aquest indret ens obsequia amb un paisatge increïble replet de fauna i vegetació.

Com arribar-hi?

El Parc es troba entremig de quatre comarques. Per accedir-hi podem fer-ho des de Boí (Alta Ribagorça) o des d'Espot (Pallars Sobirà). La opció més còmoda és prendre el servei de taxi 4x4 que s’hi troba a ambdues poblacions, que us portaran directament en forma de llançadora.

Sant Maurici té espai per tots

Un espai amb la bellesa de l'Estany de Sant Maurici l'ha de poder gaudir tothom. És per això que s'ha construït unes passarel·les de fusta per aquelles persones amb mobilitat reduïda o que utilitzin cadira de rodes, ja que compten amb adaptadors cada 100 m per poder girar i una petita vorera protegeix ambdós costats. D'aquesta vorera poden beneficiar-se'n també les persones invidents.

Itineraris:

El parc compta amb dues àrees diferenciades en funció de la zona, igual que el parc, són amplies i variades. Totes les rutes tenen el comú un paisatge d'alta muntanya inigualable ple de vegetació, cims, estanys i rierols al nostre pas. Els itineraris els podeu escollir en funció de la intensitat, durada i accessibilitat.

Alguns dels que podeu realitzar són:

•  Itinerari adaptat del pont de la Gorga:
    Aquesta ruta té un itinerari de 450 metres d'anada. La passarel·la comença a l'entrada el Parc Pierro coincidint amb el primer tram de la “Ruta de l'Isard”. Durant la ruta es passeja per l'interior d'un bosc d'avets, on gaudiràs de la natura i del soroll del riu Escrita abans d'arribar a un bonic pont de fusta on finalitza l'excursió.
  • Itinerari adaptat a l'estany de Sant Maurici:
    Es tracta d'una ruta d'un nivell d'intensitat baix en la qual es realitza un recorregut d'uns 80 metres. Aquesta ruta s'inicia a la parada de taxis i està pensada perquè totes aquelles persones amb mobilitat reduïda puguin realitzar-la. Travessaran un preciós prat a través de la passarel·la fins a arribar a la vora de l'Estany de Sant Maurici.
  • Itinerari del pont de la Gorga:
    Els primers 450 metres coincideixen amb la ruta adaptada per a persones amb dificultats de mobilitat i continua des del pont, on s'ha de travessar el riu i la carretera per continuar caminant pels bonics prats replets d'avets, pins, bedolls, ...Fins a creuar de nou un barranc petit que quedarà a la dreta, el qual ens donarà pas a una pujada que arriba a l'Estany de Sant Maurici.

•  Estanys del Pessó des del pont de la Ribera:
    Pujant una mica la intensitat trobem aquesta ruta circular d'uns 9 km. S'inicia al pont de la Ribera i serveix per conèixer la part alta de la Ribera de Sant Martí que es troba ubicada a l'àrea perifèrica del Parc, una zona increïble on ens topem amb els dos estanys de Pessó entre les muntanyes alpines.

•  Planell d'Aigüestortes i estany de la Llebreta:
    Segurament una de les rutes més conegudes pels senderistes. Aquest itinerari compta amb una distància total de 14,6 km començant a la Palanca de la Molina, seguint per la vall de Sant Nicolau fins a arribar a L'Estany de la Llebreta. Tram conegut com la "Ruta de la Llúdriga". Avançant amunt ens trobarem la increïble cascada de Sant Esperit. Carregats d'energia i vistes increïbles arriba el moment de tornar. Per arribar a la meta,  pots fer el mateix recorregut de forma inversa o ve a tornar fins a l'estany de La Llebreta i baixar pel camí de la pleta del Pago, per no repetir el mateix camí que s'ha fet a l'anada.

Aquests són tan sols alguns exemples dels itineraris que pots realitzar, les rutes i possibilitats que tens al Parc Natural, no te les acabaràs, a l'igual que totes les vistes i zones increïbles amb què compta.
Agost 10, 2017
FGCAltres webs d'FGC Turisme
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.