932 041 041

ca

Actualitat 

Notícies

La Comissió Assessora de La Molina analitza l’èxit de la millor temporada de la història de l’estació d’esquí

Compartir aquest esdeveniment
Tags: La Molina Comissió Assessora Temporada Hivern
  • La comissió s’ha reunit per analitzar els resultats de la temporada d'hivern 2017-2018 que han estat els millors dels 75 anys d’existència de l’estació amb 380.000 forfets venuts, un 15% més que l’anterior temporada que ja va ser excepcional
  • En la reunió s’ha analitzat també la celebració del 75è aniversari, s’han presentat els objectius de l'estiu 2018 i també el Pla estratègic de l’estació de muntanya, elaborat per la Universitat Pompeu Fabra per encàrrec d’FGC

La Comissió Assessora de La Molina s’ha reunit avui dia 25 d’abril per analitzar els bons resultats de la temporada 2017-18, marcada per les intenses nevades així com una encertada reestructuració de tarifes i franges d’edat aplicades per segona temporada consecutiva. Durant la trobada, a més, s’han presentat als seus membres els objectius a seguir de cara a la temporada d'estiu 2018 que començarà en pocs mesos.

 

El paper de la Comissió Assessora per a la millora constant de l’estació és clau en el territori i la xarxa empresarial de muntanya. Aglutina els agents econòmics i institucionals de la Cerdanya, el Berguedà i el Ripollès. La seva feina està centrada en l’anàlisi i l’evolució del servei i les prestacions que s’ofereixen a La Molina, estació gestionada pel Grup FGC, i dona cabuda a 87 negocis, bàsicament pimes del Pirineu Català.

 

El president d'FGC, Enric Ticó, s'ha manifestat molt agraït a tots els membres de la Comissió Assessora pel seu suport a la gestió d'FGC i als treballadors de La Molina. Ha afegit que "gràcies a la bona feina de la gent de La Molina, i al suport del territori, hem assolit els millors resultats de l'estació".

 

Temporada històrica

Aquest hivern ha destacat per haver estat el millor en la història de l’estació degana de la Península Ibèrica, gràcies als preus competitius adaptats a les necessitats de tots els usuaris buscant apropar la neu a tothom. La reestructuració de les tarifes ha comportat també un canvi en les franges d’edat que ha beneficiat els més joves, els forfets de temporada per al segon resident. Destacar també la inversió en la modernització de la producció de neu, com els nous canons de Torrent Negre, que assegura les principals connexions de l’estació i serveis afegits com l’adequació d’un aparcament per a autocaravanes.

 

A més, es evident que les fortes precipitacions de neu han permès tenir obert el 100% del domini esquiable durant molts mesos i fins a finals de temporada. Tot i que la gran majoria de les nevades s’han concentrat en caps de setmana, aquest fet no ha estat impediment per assolir unes molt bones xifres d’ocupació tant a les pistes com a les valls. D’aquesta forma, s’han aconseguit xifres mai vistes, amb un rècord de 380.000 visitants que ha significat un augment del 15%.

 

També s’ha fet un gran esforç pel que fa a la comunicació, tant publicitària com de contingut, explicant els avantatges per al gran públic com les experiències més personalitzades com l’oferta gastronòmica d’alçada. Com a exemple de l’impacte mediàtic, la bona acollida de la Copa del Món de Snowboard Cross disputada a La Molina els dies 2 i 3 de març, amb gairebé 1 milió d’euros en impacte mediàtic només a l’Estat Espanyol i sense comptar les desenes de retransmissions a tot el món que donen a conèixer el Pirineu Català arreu.

 

També com a gran esdeveniment, la Volta Ciclista a Catalunya amb arribada a La Molina el 22 de març que va significar un retorn en mitjans superior als 2 milions d’euros.

 

L'estació és un referent esportiu, a més de les citades competicions, s'hi han fet fins a 34 curses (com la Copa d'Europa FIS d'esquí alpí que ja és referència, la Copa d'Espanya Movistar Snowboardcross o els Campionats de Catalunya d'esquí alpí U16/14), 19 esdeveniments molt relacionats amb les celebracions dels 75 anys com la Retro esquiada, l'Estimafest, etc.

 

Productes i activitats estrella

Els productes amb millor acceptació han estat el forfet recarregable, pensat per facilitar el procés de compra, ja que permet anar directe a pistes, sense haver de fer cues a les taquilles. L’estació ha de sumar, doncs, els 13.836 esquiadors que van decidir utilitzar aquesta fórmula. Això significa gairebé el doble de l’any passat, en què van utilitzar-lo 8.492, i suma un total de gairebé 380.000 esquiadors a La Molina durant aquesta temporada 2017-2018 (un augment total del 15%). També han tingut bona acollida el regalaneu que permet una aproximació als esports d’hivern d’una manera còmoda i els combinats ski tren i ski bus.

 

Aquest hivern també s’ha experimentat un increment de visitants a les activitats complementàries diferents de l’esquí: circuit de raquetes, tubbing, excursions en màquina, sopars d’alçada i baixades nocturnes, slàlom 4Motion by Volkswagen, pista de gel, etc.

 

Respecte als visitants de La Molina, es denota un alt grau de satisfacció ja que el 73% realitzen més d'una visita a l'estació i d'aquests, un 42% ho fan més de 5 vegades durant la temporada. La majoria viatgen a La Molina en família (46%) i el 31% ho fa amb amics.

 

75è aniversari

Durant tot l’hivern, s’han realitzat un gran ventall d’esdeveniments i actes populars, per commemorar el 75è Aniversari de La Molina, amb una entusiasta resposta de tot l’entorn i dels clients de La Molina.

 

S’han dut a terme propostes lúdiques i esportives, com les ja citades competicions internacionals, estatals, autonòmiques, socials, proves de material i producte que van arribar al seu punt culminant el cap de setmana de 2 i 3 de març amb la celebració de l’EstimaFest, la festa del 75è aniversari de l’estació i la celebració de la Copa del Món de Snowboard Cross SBX.

 

Estiu carregat de propostes

A partir del dia 2 de juny La Molina començarà la temporada d’estiu amb l’obertura del Telecabina La Molina, el telecadira Cap de Comella i el Bikepark. A més, es crearan dues noves tarifes Bikepark: 1 Pujada Bikepark: 15€ i 1 dia només cinta Johan Cruyff: 7€. Es continuaran potenciant les accions comercials, tant online com offline.

 

Pla de futur

Durant la reunió s’han presentat els principals objectius del Pla estratègic, entre els quals es vol desenvolupar el potencial de La Molina com a estació de muntanya global i moderna, donant-li una sostenibilitat futura. A més, es posa com a objectiu desestacionalitzar les seves activitats.

 

La Molina, motor econòmic de les valls de muntanya

La Universitat Pompeu Fabra, per encàrrec d’FGC, ha realitzat un estudi que permet quantificar els efectes en l’economia local i regional de les activitats de les estacions de muntanya del Grup FGC en el territori.  La Molina genera uns impactes totals (directes, indirectes i induïts) de 79,98 milions d’euros sobre la producció; 43,39 milions d’euros de valor afegit; 829 llocs de treball i 12,61 milions d’euros d’impacte fiscal, dels quals 1,07 milions d’euros corresponen a l’impacte sobre la imposició local. A La Molina, per cada euro addicional de despesa es genera una producció de 2,09 euros. A més, per cada milió d’euros addicional que La Molina inverteix en qualsevol tipus de despesa, es generen al voltant de 20 llocs de treball.

Altres webs del Grup FGC
Top
x
Les meves reserves
Introdueixi el número de localitzador i l'email per consultar la seva reserva i poder cancelar-la o modificar-la.